United Grupa, vodeća telekomunikaciona i medijska kompanija u Jugoistočnoj Evropi u okviru koje posluje i SBB, objavlla je poslovne rezultate za 2020. godinu i prvi kvartal 2021.godine.
Prihodi United Grupe tokom 2020. godine porasli su na skoro dve milijarde evra, u poređenju sa 742 miliona evra ostvarenih u 2019. godini. EBITDA je porasla na 763 miliona evra godišnje, u poređenju sa 316 miliona evra ostvarenih u 2019. godini.
„2020. je bila jedna od godina najvećih transformacija u našoj istoriji i čini se da je 2021. podjednako važna. Pozitivni trendovi rasta prihoda i EBITDA nastavili su se tokom 2020. i 2021. godine. Naš put profitabilnog rasta podržale su velike akvizicije koje su nam otvorile nova tržišta i koje pružaju podršku za kontinuirano liderstvo United Grupe u region, kada je reč o telekomunikacionim i medijskim uslugama. Vidimo značajne mogućnosti za rast na svakom novom tržištu, kao i zdrave sinergetske efekte sa ostatkom Grupe. “, rekla je izvršna direktorka United Grupe Victoriya Boklag.
Ulazak United Grupe u Hrvatsku, Bugarsku i Grčku povećao je ukupno tržište na približno 40 miliona ljudi uz značajan rast prihoda na nivou od skoro 2 milijarde evra godišnje. Broj korisnika je na kraju prvog kvartala 2021. godine iznosi približno 11 miliona, odnosno rast od 120% u odnosu na prethodnu godinu.
United Grupa ima dobro diversifikovano poslovanje, uz vodeće tržišne pozicije u Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Bugarskoj i Grčkoj.
U prvom kvartalu 2021. godine, kompanija VIVACOM u Bugarskoj ostvarila je 29 odsto prihoda Grupe, Telemach Slovenija i Forthnet u Grčkoj po 14 odsto, SBB Srbija 13 odsto, Telemach Hrvatska 10 odsto, a Telemach BH i Telemach Crna Gora manje od pet odsto prihoda Grupe“, navodi se u saopštenju.
Kompanija United Grupe, United Media, ostvarila je 13 odsto ukupnih prihoda Grupe u prvom kvartalu 2021.godine.
Najveći doprinos konsolidovanoj EBITDA u ovom kvartalu ostvarili su VIVACOM (34%), SBB (17%), United Media (14%) i Telemach Slovenija (13%)“, ističe United Grupa.
Velika postignuća
U prvom kvartalu 2021. godine, Grupa je rebrendirala Tele2 Hrvatska u Telemach Hrvatska i uvedena je i prva hrvatska 10 Giga optička mreža. United Grupa je takođe u prvom kvartalu 2021. godine predstavila novu strategiju kompanije VIVACOM u Bugarskoj uz novi VIVACOM logo i uvođenje EON platforme. Grupa je takođe preuzela najveću medijsku kompaniju u Bugarskoj, Nova Broadcasting Group i novine Vestnik Telegraf kako bi ojačala poslovanje kompanije United Media.
Krajem 2020. godine United Grupa je proširila svoje poslovanje na e-commerce pokretanjem prve integrisane online i TV prodavnice Shoppster.com u Srbiji i Sloveniji.
Pozitivan zamajac u rastu United Grupe podržan je održivim programom investicija koje su osnova za dalji rast. Grupa nastavlja sa investicijama širom regiona, uključujući ulaganja u fiksnu i mobilnu mrežu, kao i u medije.